20 December 2006

Mos Craciun la Gãiceana (sau "ce mi-am mai uat saptamana asta")

azi am fost la Gãiceana. Azi am fost rugat de Mosu' sa-i tin locul la niste copii. Nu mi-a spus ca de fapt imi dadea o lectie. Nu mi-a spus ca ei mananca o ciocolata pe an, de Craciun, cea care o aduce Mosu, si se lauda cu ea asa cum ma laud eu cu "ce mi-am luat saptamana asta", ce lentila, ce filtru...care niciodata nu imi ajung. Nu mi-a spus ca un ursulet de plus mic si vechi, de la o benzinarie, o sa starneasca o reactie de bucurie cum nu m-as fi asteptat in veci. Sau o banana... nu mai spun de o masinuta de curse, sau de o papusa Barbie-like. Nu mi-a spus ca inca mai exista copii cu emotia si cu bunul simt al omului simplu, de la tara, dintr-un sat izolat, catre care treci sapte dealuri si sapte vai (cred ca erau chiar mai multe), copii care stiu poezii de Topîrceanu sau de Otilia Cazimir. Ma intreb oare cat o sa tina succesul asta al educatorului si invatatorului din Gãiceana. Oare cand aunge internetul cu DC++ si la ei?...Mai am foarte putin pana la a ma simti vinovat pentru situatia lor, dar ma consoleaza gandul ca putinul daruit de noi astazi a insemnat inimaginabil de mult pentru ei. Calatoria la Gãiceana a fost posibila numai cu ajutorul FSC Bacau (Fundatia de Sprijin Comunitar). Bravas pentru tot ce faceti!

















8 Comments:

Blogger ogarafgan said...

bun reportaj, de fapt nu e bine spus...
extraordinara poveste spusa f bine in cuvinte si fotografii, nu toate dar mai mult de jumatate :)
as fi dat orice sa fi putut merge si eu acolo...

11:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Excelent. Imi plac mult mult. Si restul tine de invidie :).

4:22 AM  
Blogger Romescu said...

mi-am propus sa fac chestia asta cat de des pot. te aduce cu picioarele pe pamant...

7:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Excelent fotoreportaj!

6:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

frumos ca reportaj, si mult adevar in textul scris

comoditatea o sa duca lumea asta de rapa... foarte putini sunt cei carora le mai pasa si din pacate nu sunt printre ei

1:07 PM  
Blogger Romescu said...

multumesc, dane! imi pare bine ca ti-a placut!

2:04 PM  
Blogger Luiza Puiu said...

frumos. felicitari

9:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bravo
Acolo ajunge foarte rar un manunchi de ajutor. Am fost si eu pe acolo. ba am fost si la Arini. e un sat ce tine de Gaiceana acolo sunt si mai saraci. Domnul mai uita de satele astea.
Roberta

1:33 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Toate imaginile aflate pe acest site sunt proprietatea autorului si nu pot fi folosite integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996.
  • legea nr 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe